Voinko käyttää MobilePayta, jos asun ulkomailla?

Voit ottaa MobilePay-sovelluksen käyttöön vain, jos sinulla on ulkomainen osoite Euroopan talousalueella (EEA). Poikkeuksena tähän myös UK:ssa ja Sveitsissä asuvat voivat käyttää MobilePayta.

Tarvitset myös suomalaisen henkilötunnuksen, suomalaisen tili- ja korttinumeron, suomalaisen matkapuhelinnumeron ja suomalaisen pankin myöntämät pankkitunnukset. Tämän lisäksi tarvitsemme hieman lisää tietoja, kuten osoitetietosi.

Meidän tulee tuntea asiakkaamme ja, kun sinulla ei ole vakituista osoitetta Suomessa, emme saa osoite tietoa automaattisesti Digi- ja väestötietovirastolta. Pyydämme myös näitä tietoja säännöllisesti sinulta.

Jotta voimme todentaa osoitteesi, sinun tulee lähettää meille jokin seuraavista dokumenteista:
Huomaathan, että dokumentti ei saa olla vanhempi kuin 6 kuukautta.

  • sähkö-, vastike-, vuokra-, kotivakuutus-, laajakaista-, kaapeli TV- tai vesilasku
  • sähkö- tai vuokrasopimus
  • julkiselta viranomaiselta saatu dokumentti (esim. maistraatilta, verottajalta, poliisilta saatu dokumentti)
  • pankilta saatu dokumentti (esim. tiliote)
  • Postilta saatu dokumentti osoitteenmuutoksesta
  • ote osoitteestasi Digi- ja väestöviraston sähköisestä asiointipalvelusta (Suomi.fi)

Lue lisää osoitteen todentamisesta täältä.

Sinua pyydetään automaattisesti toimittamaan tarvittavat dokumentit, kun rekisteröidyt ensimmäistä kertaa MobilePay-sovelluksessa.

Jos käytät jo MobilePay-sovellusta ja sinulla ei ole vakituista osoitetta Suomessa, sinulta kysytään tarvittavat dokumentit automaattisesti sovelluksen kautta. Saatamme pyytää sinulta osoitetietojen päivittämistä uudelleen.

 

Muut kysymykset kategoriassa Turvallisuus

Oliko vastauksesta hyötyä?

Jos et löytänyt vastausta etsimääsi, kerrothan siitä meille, jotta voimme lisätä puuttuvan tiedon sivuillemme. Harmillisesti emme pysty vastaamaan tänne kirjoittaasi palautteeseen. Jos tarvitset apua, otathan yhteyttä asiakastukeen. Asiakastuen yhteystiedot löydät sivun alareunasta.