MobilePay ja henkilötiedot

Lakiin perustuva henkilötietojen suoja

EU:n tietosuoja-asetus (GDPR) sekä Suomen tietosuojalaki asettavat yrityksille vaatimuksia siitä, miten niiden on käsiteltävä henkilötietoja yksityisyyden suojaamiseksi. Me MobilePayssa suhtaudumme tietosuojaan erittäin vakavasti. Ehdoistamme ja tietosuojatiedotteistamme voit lukea lisää siitä, millä perusteilla ja mihin tarkoitukseen me käsittelemme henkilötietoja. 

Mitä henkilötietojen käsittelyä koskevat määräykset tarkoittavat sinulle?

Tietosuoja-asetus antaa luonnollisille henkilöille, kuten kuluttajat ja elinkeinonharjoittajat, oikeuden nähdä henkilötietonsa ja korjata ne. Sinulla on oikeus saada tietää, mitä tietoja sinusta käsittelemme ja mihin tarkoitukseen. Sinulla on myös oikeus tulla unohdetuksi eli pyytää tietojen poistamista.

Katso tästä tietosuojatiedotteemme:

Jos sinulla on jotakin kysyttävää tietosuojaoikeuksistasi tai henkilötietojesi tallentamisesta ja käyttämisestä, voit olla meihin yhteydessä: privacy@vippsmobilepay.com.

Uusi MobilePay sovellus kädessä

Yritysasiakkaanamme näet tietosi kauppiasportaalissa

Jos olet MobilePayn yritysasiakas, voit nähdä ja korjata henkilötietosi kauppiasportaalissa. Jos haluat saada lisätietoja siitä, mitä henkilötietoja MobilePay kerää sinusta ja mihin niitä käytetään, katso ehtomme ja tietosuojatiedotteemme. 

Jos haluat poistaa henkilötietosi MobilePaysta, soita asiakastukeemme. Jos päätät poistaa tietosi, et voi enää vastaanottaa maksuja MobilePaylla. Huomaathan, että kun ilmoitat meille, että haluat poistaa tietosi ja päätät asiakassuhteesi, säilytämme tietojasi lain velvoittaman ajan, jonka jälkeen tiedot poistetaan automaattisesti.
 

Käyttäjä, näet tietosi MobilePay-sovelluksesta

MobilePay-sovelluksen käyttäjänä voit nähdä henkilötietosi sovelluksen Asetukset-valikossa. Jos haluat saada lisätietoja siitä, mitä henkilötietoja MobilePay kerää sinusta ja mihin niitä käytetään, katso ehtomme ja tietosuojatiedotteemme.

Jos haluat poistaa henkilötietosi MobilePaysta, soita asiakastukeemme. Jos päätät poistaa tietosi, et voi enää käyttää MobilePayta.

Huomaathan, että kun ilmoitat meille, että haluat poistaa tietosi ja päätät asiakassuhteesi, säilytämme tietojasi lain velvoittaman ajan, jonka jälkeen tiedot poistetaan automaattisesti.
 

Miksi tallennamme puhelinkeskusteluja?

Tallennuksesta ilmoittaminen 

Kun soitat Vipps MobilePaylle, ilmoitamme tallentamisesta ja pyydämme suostumustasi EU:n yleisen tietosuoja-asetuksen (GDPR) 6(1)(a) artiklan mukaisesti.

Koulutustarkoituksessa käytettävä puhelintallenne: 
Yksi tai useampi työntekijämme voi kuulla puhelintallenteen asiakaspalvelun laadun kehittämiseksi GDPR 6(1) (a) artiklan perusteella.

Asiakasvalitusten ja turvallisuuteen liittyvien tapahtumien käsittely: 
Voimme kuunnella puhelintallenteita tutkiaksemme turvallisuuteen liittyviä tapahtumia, esimerkiksi petosyrityksiä tai sinun, meidän tai työntekijöidemme turvallisuuteen liittyviä uhkia GDPR 6(1)(f) artiklan nojalla.

Henkilötietojen säilyttäminen ja poistaminen

Säilytämme puhelutallenteita kolmen kuukauden ajan, suostumuksesi mukaisesti. 

Voit peruuttaa antamasi suostumuksen ottamalla yhteyttä asiakastukeemme.

Jos peruutat antamasi suostumuksen, poistamme tallenteen, jolla on kanssasi käyty puhelinkeskustelu. 

Voit lukea oikeuksistasi täältä: Tietosuojatiedote

Jos sinä tai keskustelun toinen osapuoli (työntekijä) haluaa käyttää GDPR:n mukaisia oikeuksiaan esimerkiksi pyytämällä pääsyä puhelintallenteeseen (ennen sen automaattista poistamista), tarkastamme tallenteen sisällön ja säilytämme sitä tarvittavan ajan, jotta voimme dokumentoida vaatimusten noudattamisen sekä käsitellä tilanteeseen mahdollisesti liittyvät valitukset.

Jos puhelintallenne liittyy erimielisyyteen tai turvallisuusuhkaan, säilytämme sitä GDPR 6(1)(f) artiklan nojalla kunnes uhka on päättynyt tai erimielisyys on lopullisesti ratkaistu.