Jungle Juice Bar vastasi asiakkaiden pyyntöön ja otti käyttöön MobilePayn

Maksaminen MobilePayn kassaintegroidulla QR-koodilla

Terveellisiin smoothieihin ja mehuihin keskittyneellä Jungle Juice Barilla on tällä hetkellä noin 50 pysyvää mehubaaria Suomessa ja muutama piste myös Ruotsissa.  Pysyvien myyntipisteiden lisäksi konseptia on viime kesänä laajennettu myös ympäri Suomen toimiviin sesonkilokaatioihin, kuten Korkeasaareen ja Särkänniemeen. 

Keväällä 2022 Jungle Juice Bar otti toimipisteillään käyttöön MobilePayn kassaintegroidut QR-koodit. Jo tätä ennen MobilePay löytyi yhtenä maksutapavaihtoehtona Junge Juice Bar –sovelluksessa. 

”Halusimme tarjota asiakkaillemme lisää mahdollisuuksia maksaa myös myyntipisteillämme”, kertoo Jungle Juice Barin CFO Eero Lamminen
Lammisen mukaan MobilePayhin päädyttiin asiakkailta ja yrityksen työntekijöiltä tulleen palautteen perusteella. Tähän palautteeseen vastaamalla, yritys halusi palvella nykyistä asiakaskuntaansa entistä paremmin.

”Meillä oli ajatus, että halusimme lisätä juuri MobilePayn nykyiseen maksutapapalettiimme. Tarve perustui asiakkailta ja pisteiltä tulleeseen palautteeseen”, Lamminen summaa. 

Sujuva yhteistyö varmisti helpon käyttöönoton

Lammisen mukaan uutta mobiilimaksamisen maksutapaa pilotointiin ensin muutamilla pisteillä Helsingissä ja Vantaalla. Onnistuneen pilotoinnin jälkeen MobilePay otettiin käyttöön kaikissa Helsingin, Tampereen ja Turun toimipisteissä. Kokonaisuudessaan Lamminen kuvailee pilotointi- ja käyttöönottoprojektin sujuneen mutkattomasti. 

”MobilePaylta löytyi käyttöönottoprojektiin projektiresurssi, joka auttoi meitä käyttöönotossa. QR-koodien toimitukset ja koodaukset saatiin myös toimivaan hyvin” 

Yhteistyö MobilePayn kanssa saa Lammiselta myös kiitosta. Lammisen mukaan MobilePay pystyi vastaamaan Junge Juice Barilta tulleisiin, erityisesti tilityksiin liittyviin muutospyyntöihin ja toiveisiin. Yhteistyötä MobilePayn kanssa Lamminen luonnehtii joustavaksi ja hyvin organisoiduksi toiminnaksi. 

Kokonaisuudessaan on jäänyt positiivinen fiilis. Oman tuotteen lisäksi MobilePaylla tunnetaan myös se, miten maksuratkaisu toimii eri kassajärjestelmien kanssa. Tämä on positiivista, koska jokainen kassajärjestelmä on aina erilaisensa.


QR-koodilla positiivinen vastaanotto 

Koska QR-koodilla maksaminen on Suomessa vielä suhteellisen uutta, on Jungle Juice Barilla haluttu panostaa myös työntekijöiden ohjaamiseen. 

”Olemme pyrkineet käyttämään aikaa siihen, että työntekijät myös ymmärtävät, miten QR-koodeilla maksetaan. Tällöin he osaavat tarvittaessa ohjeistaa myös asiakkaita”, Lamminen toteaa. 

Lamminen toteaa, että yrityksen asiakkaat ja työntekijät ovat suhtautuneet uuteen maksutapaan positiivisesti. Kokonaisuudessaan QR-tarrat ja kassaintegraatio ovat olleet yritykselle kevyt ja toimiva maksuratkaisu. 

Mobiilimaksaminen poistaa maksamisen esteitä

MobilePaylla tapahtuvien maksutapahtumien määrä on Lammisen mukaan lähtenyt kesän jälkeen kohtuulliseen kasvuun. Maksutavan käyttäjäkunta poikkeaa hieman yrityksen keskimääräisestä asiakasprofiilista.   

”Sekä työntekijät että asiakkaat ovat tottuneet, että QR-maksutapa on olemassa. Meidän tuntuma on, että QR-koodien käyttäjäprofiili on hieman keskimääräistä asiakaskuntaamme nuorempaa”, Lamminen kiteyttää. 

Uudella lisäyksellä maksutapavalikoimaan Lamminen toivoo, että yritys pystyy palvelemaan asiakkaitaan entistä paremmin - erityisesti niissä tilanteissa, jossa muita maksutapoja ei ole mukana. 

”Historiassa myyntipisteiden antamasta palautteesta on kuulunut, että asiakkaat ovat kysyneet, voiko pisteellä maksaa MobilePaylla. Jossain tilanteissa asiakas on voitu jopa menettää maksutavan puutteen vuoksi. Yrityksenä toivommekin, että tarjoamalla uuden maksutavan voimme vähentää menetettyä myyntiä.”, Lamminen toteaa. 

Junge Juice Bar

Junge Juice Bar logo

Jungle Juice Bar on vuonna 20210 perustettu suomalainen smoothieketju, joka työllistää Suomessa ja Ruotsissa yli 400 työntekijää noin 50 eri toimipisteessä. www.junglejuicebar.com

Tutustu MobilePayn maksuratkaisuihin