Miten liitän kortin MobilePayhin?
Näin liität kortin MobilePayhin:
- Kirjaudu MobilePay-sovellukseen
- Napsauta valikkoa (oikeassa alakulmassa)
- Valitse Tilit & maksukortit
- Valitse + Lisää ja skannaa maksukorttisi tai täytä korttitietosi ja paina Jatka
- Varmenna kortti (3D Secure) kortin myöntäjän vaatimilla tunnisteilla (esimerkiksi pankkitunnukset)
- Siirryt takaisin MobilePayhin ja anna siellä loput tiedot
Voit liittää yhteensä jopa kymmenen korttia ja tiliä MobilePayhin.
MobilePay käyttää automaattisesti sitä korttia, joka on asetettu ensisijaiseksi. Voit helposti valita toisen kortin, kun maksat tai siirrät rahaa. Napsauta vain kommenttikentän alla olevaa kenttää ennen kuin hyväksyt maksun. Valitse haluamasi kortti ja hyväksy maksu.
Debit/Credit -yhdistelmäkorteissa voit itse valita kummalta puolen haluat MobilePay -siirrot lähettää. Mikäli haluat käyttää niin Credit- kuin Debit-korttia MobilePayssa, tulee molempien korttinumerot lisätä erikseen.
Huomioi, että Debit/Credit -yhdistelmäkorteissa molemmilla ominaisuuksilla on oma korttinumeronsa ja CVC-numero. Tarkista omasta kortistasi mistä löydät Credit-puolen korttinumeron ja mistä löydät Debit-puolen korttinumeron. Korttinumerot voivat olla yhdistelmäkortissasi esimerkiksi molemmat kortin takapuolella tai etu- ja takapuolella.
Jos korttinumerot löytyvät molemmilta puolita korttia, yleensä Credit-kortin numero on etupuolella ja Debit-kortin numero takapuolella.
Mikäli kortin lisääminen ei onnistu, tarkistathan seuraavat asiat verkkopankistasi kortin asetuksista:
- Tarkista, että kortilla voi tehdä verkko-ostoja
- Onko kortti voimassa ja aktiivinen, eikä sitä ole suljettu esimerkiksi kortin myöntäjän toimesta
- Jos olet saanut uuden kortin, varmista, että olet käyttänyt korttia vähintään kerran maksupäätteellä, jolloin uusi kortti aktivoituu
- Tarkista onko kortille määritelty päiväkohtaisia rajoja
- Jos olet lisäämässä yhdistelmäkortin numeroa, tarkista, että käytät oikean kortin CVC-numeroa (Debit- ja Credit-kortille eri korttinumero ja CVC-numero)
Jos ongelma esiintyy tunnistuspalvelussa: Varmista, että käytössä on oletusselaimena iOS:illa Safari ja Androidilla Google Chrome.
Aiheeseen liittyvät kysymykset
Muut kysymykset kategoriassa Perustoiminnot
Oliko vastauksesta hyötyä?
Jos et löytänyt vastausta etsimääsi, kerrothan siitä meille, jotta voimme lisätä puuttuvan tiedon sivuillemme. Harmillisesti emme pysty vastaamaan tänne kirjoittaasi palautteeseen. Jos tarvitset apua, otathan yhteyttä asiakastukeen. Asiakastuen yhteystiedot löydät sivun alareunasta.