18. helmikuuta 2021

MobilePay-maksujen tuplaveloituksia korjataan parhaillaan

MobilePay-maksujen tuplaveloitusten hyvitykset ovat matkalla. Maanantai 15.2. syntyneiden tuplaveloitusten hyvitykset ovat matkalla ja asiakkaidemme tileillä pankista riippuen torstaina 18.2. tai viimeistään perjantaina 19.2. Olemme saaneet osalta pankeista jo kuittauksen, että maksu on palautettu asiakkaan tilille.

Miehet liukuportaissa

MobilePay-maksujen tuplaveloitusten hyvitykset ovat matkalla

Maanantai 15.2. syntyneiden tuplaveloitusten hyvitykset ovat matkalla ja asiakkaidemme tileillä pankista riippuen torstaina 18.2. tai viimeistään perjantaina 19.2. Olemme saaneet osalta pankeista jo kuittauksen, että maksu on palautettu asiakkaan tilille.

Ratkomme parhaillaan kysymyksiä siitä, kuinka häiriön johdosta syntyneiden tilinylitysten aiheuttamia välittömiä kuluja (tilinylitysmaksu, korko) korvataan niille asiakkaille, joille näitä on koitunut. Päivitämme tilannetta sosiaalisen median kanaviimme ja nettivisuillemme heti, kun olemme saaneet lisätietoja.

MobilePayn toimitusjohtaja Noona Puusniekka pahoittelee häiriötilanteen aiheuttamaan vaivaa ja sekaannusta:

“Olemme pahoillamme tästä häiriöstä, siitä aiheutuneista tuplamaksuista ja kaikesta vaivasta käyttäjillemme. Haluamme pystyä takaamaan käyttäjillemme aina mahdollisimman mutkattoman ja luotettavan maksutapahtuman. Teemme parhaamme taataksemme rahan mahdollisimman nopean palautumisen käyttäjien tilille ja turvataksemme, että vastaavaa ei tapahdu jatkossa.”

Tiedot häiriötilanteesta pähkinänkuoressa:

Saimme MobilePaylla tietoomme tiistaina 16.2. että osa 15.2. tehdyistä maksutapahtumista on veloittunut asiakkaidemme tileiltä kahteen kertaan. Kaikki tapahtumat ovat maanantailta 15.2., mutta tapahtumat voivat näkyä asiakkaiden tileillä viiveellä. Tapahtunut häiriö oli osa laajempaa kokonaisuutta, joka koski yhden maksuvälittäjän välittämiä korttimaksutapahtumia. Näiden tapahtumien joukossa on myös MobilePaylla tehtyjä maksuja. 

Olemme saaneet osalta pankeista jo kuittauksen, että maksu on palautettu asiakkaan tilille. Maksun palautus on lähtenyt kaikille pankeille yhtä aikaa, mutta on pankkikohtaista, miten nopeasti summa näkyy asiakkaan tilillä. Hyvitykset ovat asiakkaidemme tileillä pankista riippuen torstaina 18.2. tai viimeistään perjantaina 19.2. MobilePaylla ei ole mahdollisuutta tehdä palautuksia yksitellen, vaan ne korjataan tileille keskitetysti. 

Korjaukset tehdään asiakkaiden tileille automaattisesti, eli heiltä ei vaadita mitään toimenpiteitä. 

Lue lisää tilanteesta täältä.