29. marraskuuta 2019

Black Friday näkyy myös MobilePayn käyttömäärissä

Verrattuna viime perjantain lukuihin on verkkokauppaostosten määrä lähes nelinkertaistunut jo puolen vuorokauden aikana.

Lapsi, nainen ja mies istumassa sohvalla, mies katsoo puhelinta

Vertailimme MobilePayn kautta tehtyjen verkkokauppaostosten määriä Black Fridayn kunniaksi. Viime viikon normaaliin marraskuiseen perjantaihin (22.11.2019) verrattuna on verkkoshoppailujen määrä sovelluksemme kautta noussut yli 290 % klo 12 mennessä. Viime vuoden dataan peilaten ostospiikit näkyvät kahdessa kohtaa: heti vuorokauden vaihtuessa sekä illansuussa noin kello viiden aikoihin. Prosenttimäärään on siis odotettavissa vielä huomattavaa kasvua. 
Myös viime vuoden lukuihin verrattuna näkyy merkittävä kasvu: vuoden 2018 Black Fridayn kokonaisostosten määrä, 487 000 euroa, ylitettiin tänä vuonna jo ensimmäisen 12 tunnin aikana yli 535 000 eurolla. Jäämme mielenkiinnolla seuraamaan tämän vuoden lukujen kehitystä. Ennustamme, että miljoonan euron maksuraja menee rikki vielä tämän vuorokauden aikana!